Na samom početku nove sezone bukinga za ljeto 2018. godine Grčka je uvela novi zakon koji radikalno ograničava broj jahti koje će moći da obavljaju čarter djelatnost u njenim vodama.
U većini Evropskih zemalja (Crna Gora je jedna od njih) komercijalne jahte mogu da obavljaju svoju djelatnost ukoliko plate porez na dotatu vrijednost te zemlje. Grčka od početka ove godine zahtijeva da komercijalne jahte imaju Grčku čarter licencu kada obavljaju djelatnost u Grčkim vodama. Da bi dobili ovu licencu od čarter kompanije se traži da otvori kancelariju u Grčkoj, da ima direktora i otvoren račun za plaćanje poreza na dodatu vrijednost. Iskustvo kompanija koje su ovo odradile govori da je to dugotrajan i mučan proces koji može trajati i do godinu dana (Izvor: superyachtinvestor.com).
![Jahting industrija u Grčkoj Komercijalne jahte u grčkoj](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxa5EE7Q_H2OhYhdUJv1W0rPS2Y7O0D4dTITQdxbbefEy3u_HoVjfNpXbFK-D1nTGcm8jybicbTigWSkcGQny7apu4DzSqy2kNlQnr4hlJiSWz6azn87irBKdbOTHQ436M3Xvz5McjLlQ/s320/carter1.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_ptepX7FFeVv7a5v2s7OJCUQGaxbGVvLdNWao3fpAFykEKdqEXiGoR92nTh1woleKyAZCXgGmHVKcLr-ojtAUEDoj3WTx3rClRWWEavKwd8dY3f-GOOFdT0hvsOjdZ8mIGAoeLCH5tpY/s320/carter2.jpg)
Kajmanska ostrva imaju iskustvo od Republike Maršalskih Ostrva koja je ovaj program počela da sprovodi u 2015. godini. U početku je bilo zakonskih nedoumica oko ostvarivanja ovakvog programa, ali protok vremena i iskustvo su pokazali da je uspješan. Da bi posjedovala YET licencu jahta treba da zadovoljava standarde sigurnosti i održavanje komercijalne jahte, koji su znatno strožiji od standarda za privatne jahte. Ovo se ispostavilo da uopšte nije problem, jer i privatne jahte imaju jako visoke standarde održavanja i sigurnosti. Ovaj sertifikat otklanja potrebu promjene registracije sa privatne na komercijalnu i obrnuto. Slučajevi da vlasnik jahte treba da potpisuje ugovor o čarteru kada koristi jahtu za svoje potrebe, a ona ima licencu za čarter je na ovaj način izbjegnut, kao i potreba da se izlazi iz voda Evropske unije kada treba promijeniti registraciju. Korisnici ove licence nemaju pravo na niže cijene i poreske olakšice kada se snabdijevaju gorivom i namirnicama. Ovo će sigurno povoljno uticati na jahting industriju u Francuskoj.
Što se Crne Gore tiče, kod nas su zakoni ostali nepromjenjeni. Porez na dodatu vrijednost za usluge u marinama je ostao na skromnih 7%, dok stopa na čartere i gorivo ne podliježe
porezu i carini, iznosi 0%, zbog čega je gorivo jeftinije i do 45% u
odnosu na maloprodajne cijene. Sve međunarodno priznate licence kod nas važe. I dalje su svi dobrodošli poticali iz zemalja Evropske unije ili iz bilo kog drugog kraja svijeta. Radujemo se početku nove ljetne sezone i otvaranju nove marine Luštica Bay. Intenzivno radimo na unapređivanju svih uslužnih djelatnosti. Uvijek smo spremni za saradnju. Za sva pitanja koja imate, a koja će Vam pomoći da lakše donesete odluke za čarter, možete se obratiti Yacht Agent Montenegro timu.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.